قطعاً برای شما پیش‌آمده که بخواهید برای خودتان کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید ولی نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام داد و چه مراحلی را طی کرد. ما در این مقاله برای شما که همچنین قصدی رادارید اصول راه‌اندازی یک کسب‌وکار را مرحله‌به‌مرحله توضیح خواهیم داد تا شمارا در رسیدن به هدفتان یاری کنیم.

بسیاری از افراد هستند که به دنبال کسب‌وکارهای راحت‌تر و دم دست‌تر هستند ولی اگر به این نکته توجه داشته باشند که با راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای خودشان زمان بیشتری برای رسیدن به خود و خانواده و خیلی چیزهای دیگر دارند و حتی مجبور نیستند هرروز در ساعتی معین‌شده کاری معین‌شده را انجام دهند مسلماً علاقه‌مند خواهند شد که این مقاله را که در مورد اصول راه‌اندازی یک کسب‌وکار است را تا آخر دنبال کنند و پس از فراگیری کسب‌وکاری هرچند کوچک را شروع کنند.

 

اصول مهم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار

ما در این مقاله 9 اصل مهم را که در راه اندازی کسب‌وکار باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بیان می‌کنیم و تک‌به‌تک برای شما توضیح می‌دهیم. شما قبل از شروع هر چیزی باید یک هدف مشخص داشته باشید و به هدفتان ایمان داشته باشید و هیچ‌وقت ناامید نشوید.

 

با ما برای بررسی این 9 اصل مهم همراه باشید.

1علایق و توانایی‌های خود را بشناسید

برای این کار باید خودتان را خوب بشناسید. اگر شما خودتان را خوب بشناسید بسیاری از سؤال‌هایی که برایتان پیش می‌آید را به‌راحتی جواب می‌دهید و از تصمیم خود هیچ‌وقت ناامید و یا پشیمان نمی‌شوید.

 

 

2سرمایه‌های اطرافتان را بشناسید

قطعاً یکی از سؤالات اساسی برای هر شخصی که می‌خواهد یک کسب‌وکار راه‌اندازی کند این است که چه میزان سرمایه لازم است ما در این بخش شمارا کمک می‌کنیم که با حداقل امکانات و سرمایه یک کسب‌وکار برای خودتان راه‌اندازی کنید.

قطعاً می‌پرسید حداقل سرمایه یعنی چقدر؟ و چه امکاناتی؟ خب بهتراست بگوییم برای شروع هر کسب‌وکار شما هم سرمایه لازم دارید و هم امکانات و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند بدون سرمایه و امکانات شروع به فعالیت کرده است. در همین زمینه جمله‌ای که ازنظر خودم خیلی زیبا بود را ذکر می‌کنیم:برای آغاز کسب‌وکار خودتان به سرمایه و امکانات زیادی احتیاج دارید! و اما خبر خوب این است که شما تمام این سرمایه و امکانات را در اختیاردارید ولی از وجود آن‌ها بی‌خبر هستید.»

 

3سرمایه و امکانات موردنیاز برای کسب‌وکارتان را به دست آورید

هر چیزی را که به آن مالکیت دارید یادداشت کنید حتی لباس و هر چیزی که برای شما است. این لیستی که شما تهیه‌کرده‌اید داشته‌های بیرونی شما نام دارد. حالا یک لیست هم از داشته‌های درونی‌تان تهیه کنید که شامل توانایی‌های خودتان است.

مطالب بیشتر  طرح کسب‌وکار

حالا با تلفیق داشته‌های درونی و بیرونی‌تان می‌توانید مسیر رسیدن به موفقیتتان را تعیین کنید.

 

4یک ایده مناسب انتخاب کنید

یکی از اصول مهم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار انتخاب یک ایده مناسب است. اگر شما خودتان را به‌خوبی شناخته باشید این مرحله را با موفقیت پشت سر می‌گذارید. شما باید یک ایده که هم با داشته‌ها و هم با علایقتان تناسب داشته باشد را انتخاب کنید. باید ابتدا نیازهای خود را شناسایی کرده و برای رفع آن نیاز یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید. ممکن است نیاز شما نیاز خیلی از افراد جامعه هم باشد پس شروع کنید.

 

5محصول و یا خدمت خود را طراحی کنید

برای اینکه بتوانید باوجود داشته‌ها و علایقتان محصول موردنظرتان را طراحی کنید دو روش معرفی می‌کنیم:

  • طراحی نوآورانه

شما باید برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآوری داشته باشید تا موفق‌تر باشید و این نوآوری ملزوم هزینه میلیونی نیست فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید

  • دیزاین

تا حالا شده به این موضوع دقت کنید که چرا ما همیشه محصولات خارجی را به داخلی ترجیح می‌دهیم؟ به خاطر ظاهر آن‌ها است شاید اصلاً ندانیم چه تفاوت‌هایی ازنظر کیفیت دارند ولی چون دیزاین مناسبی دارند آن‌ها را انتخاب می‌کنیم. پس شما هم برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشید و از خدمت و یا محصولتان بتوانید بهره لازم را ببرید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید.

 

6بازار کسب‌وکارتان را شناسایی کنید

برای اطمینان از درستی محصول و یا خدمتی که می‌خواهید از طریق کسب‌وکار به جامعه عرضه کنید بهتر است آزمایش‌هایی را بر روی یک نمونه از آن انجام دهید و پس از درستی آن را عرضه کنید. این تنها مختص کسانی که برای اولین بار می‌خواهند کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند و خدمت و یا محصولی را به جامعه عرضه کنند نیست بلکه حتی بسیاری از شرکت‌های عظیم نیز این کار را انجام می‌دهند.

 

 

7تعیین بازار هدف

برای این امر ما به شما دو مورد را پیشنهاد می‌کنیم:

  • تحقیقات دهان‌به‌دهان

  • تحقیقات در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی

در این اصل از کسب‌وکار شما با استفاده از روش‌های پیشنهادشده می‌توانید برای کسب‌وکار خودتان بازار عرضه‌ای را مشخص کنید.

 

 

8اولین سوددهی

این نیز یکی از اصول راه‌اندازی یک کسب‌وکار است در این اصل ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که کسب‌وکار خود را به همه بشناسانید و در جست‌وجوی کسب اولین درآمد از این کسب‌وکار باشید. ولی ممکن است این نگرانی نیز وجود داشته باشد که برای شناساندن کسب‌وکارتان هزینه زیادی صرف بازاریابی آن شود ولی نگران نباشید بهتر است برای کمتر کردن این هزینه ابتدا از طریق فضاهای مجازی این کار را انجام دهید.

مطالب بیشتر  نجات کسب و کارها با دوره مدیریت کسب و کار

 

9ماشین پول‌سازی خودکار

در این اصل دیگر شما می‌توانید به هدف خودتان برسید. اگر از ابتدای مقاله گام‌به‌گام با ما همراه بوده باشید و تمامی نکات و اصول راه‌اندازی یک کسب‌وکار را رعایت کرده باشید قطعاً الآن می‌توانید کسب‌وکار دلخواهتان را راه‌اندازی کرده و از آن درآمد کسب کنید.

بر اساس تجربه‌های به دست آورده و مشاهده کرده این نصیحت را به شما می‌کنم که کسب‌وکاری را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید ابتدا به‌صورت نیمه‌وقت آغاز کنید و سپس زمان پرداختن به آن را بیشتر و بیشتر کنید و دوم اینکه هیچ‌وقت مأیوس نشوید حتی اگر درصد موفقیت در ایده‌تان به یک درصد رسید دست از تلاشتان برندارید و مصمم‌تر از قبل ادامه دهید. در این صورت شک نکنید که شما موفق خواهید شد.

خوب تا اینجای مقاله با اصول راه‌اندازی یک کسب‌وکار آشنا شدید و حتماً در ذهنتان ایده‌های مختلفی برای شروع یک کسب‌وکار شکل‌گرفته است. پس بهتر است تردید نکنید و ریسک کنید.

اگر توجه کرده باشید متوجه شده‌اید که کسب‌وکارهایی که اخیراً راه‌اندازی می‌شوند بیشتر در حوزه‌های گوشی همراه و همچنین ITاست پس شما هم با شکل دادن به یک ایده در این حوزه برای خود کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید. چون به نظر من بهتر است وارد عرصه و کسب‌وکاری شوید که رو به رشد است مانند همین مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم. ولی حتماً در هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌کنید باید بهترین باشید تا موفق شوید و موفق بمانید و برای اینکه همیشه بهترین باقی بمانید در مورد هر خدمت یا محصولی که می‌خواهید انجام دهید نظر مشتری را جویا شوید و چیزی مطابق نیاز بازار عرضه کنید و صرفاً فقط به خودتان در کسب‌وکارتان اتکا نکنید.

 

در این بخش از مقاله می‌خواهیم دلایل شکست و عوامل موفقیت در یک کسب‌وکار را برای شما بیان کنیم. پس به ادامه مطلب توجه فرمایید.

عوامل موفقیت در یک کسب‌وکار:

  • داشتن یک مدیریت درست
  • داشتن اطلاعات به‌روز و کافی
  • خلاقیت داشتن
  • علاقه‌مندی به کسب‌وکار راه‌اندازی کرده
  • ریسک‌پذیر بودن
  • ناامید نبودن و مثبت اندیش بودن

 

 

دلایل شکست در یک کسب‌وکار:

  • نداشتن تجربه کافی در آن کسب‌وکار
  • نداشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی و ادامه
  • نداشتن کنترلی مناسب برای پیش بردن کسب‌وکار
  • سرمایه‌گذاری‌های بیش‌ازاندازه

 

خوب این هم از معرفی عوامل شکست و موفقیت امیدوارم که در راه اندازی کسب‌وکارتان آن‌ها را در نظر داشته باشید و شما از آن دسته افرادی نباشید که با شکست مواجه می‌شوند و در راه رسیدن به علاقه و ایده دلخواهتان همیشه پرقدرت و مصمم باشید.

 

takto

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما