ایجاد اتحاد در رهبری کسب و کار

اتحاد در رهبری کسب و کار


افرادی که شاغل هستند و ساعات زیادی از روز را با همکاران در محیط کار می گذرانند به خوبی با انواع رفتارهای سازمانی آشنا هستند. روش هایی برای ایجاد اتحاد در رهبری کسب و کار وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید عکس العمل صحیح را در مواقع متفاوت از خود نشان دهید تا با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به شرح نحوه رفتار با همکاران می پردازیم که از جمله الزامات آموختنی اتحاد در رهبری کسب و کار برای هر فرد شاغل در محیط کار است.

  1. اتحاد در رهبری کسب و کار؛ نحوه برخورد با همکاران

همه رفتارها و اعمالی که در محیط کار وجود دارد بازخوردی از سوی همکاران و دوستانتان برای یکدیگر به وجود خواهد آورد. این بازخوردها می تواند بصورت نوع لباس پوشیدن، آرایش، طرز صحبت و یا شوخی با همکاران باشد. برای کنترل بهتر شرایط، اتحاد در رهبری کسب و کار نکاتی را ارائه می دهد تا بهتر بتوانید در مجموعه ظاهر شوید و عالی ترین نتایج را دریافت نمایید. گاه افراد به اشتباه فکر می کنند در سازمان اخلاق مطرح نیست و اصول موفقیت در یک کسب و کار بر پایه تخصص بنا شده است. در نظر بگیرید همکارتان یک نیروی توانمند و حرفه ای در زمینه ی کاری خود است، اما اخلاق حرفه ای و روحیه ی کار تیمی ندارد. بنظر قابل قبول است که شما و سایر همکاران او را با این شرایط رفتاری فوق تحمل کنید به طوری که همواره دوست داشتنی و مورد احترام هم باشد؟ هرگز…

    2. اتحاد و رهبری در کسب و کار؛ پوشش و لباس مناسب در محیط کار

ابتدایی ترین نکته ای که برای شناخت افراد از سوی دیگران مورد بررسی و قضاوت قرار می گیرد، نوع پوشش و لباس پوشیدن فرد است. لباس اسپرت، لباس مهمانی، لباس های رنگ روشن که زننده هستند و غیره، لباس مناسبی برای محیط کار نخواهند بود. بهترین لباس برای آقایان کت و شلوار و برای خانم ها مانتو شلوار فرم و در صورت وجود با رنگ سازمانی است. لباس های رسمی، تمیز و مرتب به شخصیت فرد احترام و جایگاه ویژه خواهد داد که در اصول اتحاد در  رهبری کسب و کار بسیار بر آن تاکید می شود.

 

    3.برای حفظ اتحاد در رهبری کسب و کار، روی کارهای خود تمرکز کنید نه سایرین

رهبران نکات و موارد لازم را برای منسجم کردن تیم های مختلف در یک کسب و کار مشخص می کنند. افراد جهت حفظ اتحاد در رهبری کسب و کار ملزم هستند تا از آن ها پیروی کنند و قطعا با رعایت این نکات رفتارهای سازمانی، قابل کنترل و پیش بینی خواهند بود. در یک کسب و کار وظایف به خوبی تعریف شده و برطبق آن به افراد جایگاه های مختلفی با توجه به تخصص و مهارتشان داده می شود. برای پیشرفت و بهبود فعالیت های سازمانی خود تمام تمرکزتان را صرف کار نمایید و از پرداختن به موضوعات شخصی سایرین خودداری نمایید. گاه افراد در کارهای شخصی دیگر همکاران سرک می کشند و به نوعی تجسس می کنند که رفتاری بسیار ناپسند است. اصول اتحاد در رهبری کسب و کار به افراد قطعا اجازه ی تجسس در کارهای شخصی همکاران را نمی دهد و مانع از انجام چنین رفتارهایی در سازمان می شود.

مطالب بیشتر  نه روش کلیدی برای مدیریت کسب و کار و بهره وری در ایران

  1. اتحاد در رهبری کسب و کار؛ از تشویش اذهان بپرهیزید

رهبران توانمند جهت حفظ اتحاد در رهبری کسب و کار به افرادی که منجر به تشویش اذهان می شوند تذکرات لازم را در ززمان مناسب خواهند داد. در واقع یکی از بزرگ ترین رسالت های رهبری در یک کسب و کار حفظ آرامش و ایجاد فضایی امن برای کارکنان است. طبیعتا با شنیدن خبر های ناخوشایند و منفی، اعضای یک تیم یا گروه های مختلف ممکن است انرژی لازم برای ادامه کار و حتی همکاری را نداشته باشند.

  1. اتحاد در رهبری کسب و کار با حفظ مسائل شخصی

هریک از افراد فعال در یک کسب و کار می تواند نقش رهبر در حیطه ی کاری خود را داشته باشد. رهبران یک کسب و کار به تیم خود خواهند آموخت محیط کار محلی برای دردودل و بازگو کردن مسائل شخصی نیست. در این باره هر فرد باید مانند یک رهبر عمل کند و با روحیه ی مثبت و تمام قدرت کار خود را انجام داده و به مسائل حاشیه ای و شخصی نپردازد. اتحاد در رهبری کسب و کار تاکید دارد که همه ی افراد قابل اعتماد نیستند و دلیلی ندارد حرف های محرمانه خود را به آن ها بگویید. در نظر داشته باشید که دوستان شما دوستانی هم دارند که برخی از مسائل شخصی زندگیتان ممکن است دربینشان بازگو شود که در آینده اصلا به نفعتان نخواهد بود.

 

  1. عدم تایید شوخی های نامناسب در محیط کار در قوانین اتحاد در رهبری کسب و کار

محیط کار شاد و مهیج در کسب و کار برای افراد مختلف همیشه قابل توجه بوده و اغلب با استقبال خوبی مواجه شده است. شوخی با همکاران و بگو بخندهای متداول اگر بجا و مناسب باشد در زمان مناسب خیلی هم عالی است. اما اعضای یک سازمان باید دقت داشته باشند با شوخی های بی مورد موجب ناراحتی همکاران خود نشوند. آفت شخصیت افراد، شوخی بسیار است که باعث می شود از دید سایرین بیافتند و در سازمان مورد توبیخ از سوی مدیر کسب و کار قرار بگیرند.

 

بهترین روش برای حفظ اتحاد در رهبری کسب و کار

در یک کسب و کار افراد مختلف با فرهنگ ها، سنین، جنسیت و اخلاق های متفاوت باهم مشغول به کار هستند. افراد موفق و باهوش سعی می کنند همکاران خود را به عنوان دوستان همیشگی و یا اعضای خانواده در نظر بگیرد. زیرا در طول روز مدت زمان زیادی را با آن ها می گذراند و قطعا باید با اخلاق و خصوصیات افراد آشنا شوند تا در برخورد با آن ها بتواند رفتار مناسب را نشان دهد. تعدادی از اصول و قوانین اتحاد در رهبری کسب و کار در بالا گفته شد که به شما کمک خواهند کرد حرمت دیگران و حریم خصوصی خود را حفظ نمایید. اما اکنون به نکات ریز رفتارهای شخصی در سازمان برای انسجام و اتحاد در رهبری کسب و کار دقن نمایید:

  • افراد تمایل دارند تا محترم شمرده شوند و این توقع ربطی به جنسیت و سن نخواهد داشت. هر میزان که احترام و شخصیت به دیگران می دهید به همان میزان جایگاه دریافت خواهید کرد.
  • با همکار پرخاشگر خود مقابله به مثل نکنید و در صورت بروز ناراحتی، در زمان مناسب ناراحتیتان را با وی مطرح نمایید. این افراد ممکن است به طور آنی خشونت به خرج داده باشند اما باید متوجه رفتار زشت خود شوند.
مطالب بیشتر  چهار آفت در تصمیم گیری در زندگی فردی و کسب و کار

  • برای تداوم روابط دوستانه و مطلوب همکاران با شما در محیط کار، برای خود چهارچوب و خط قرمزهایی مشخص نمایید.
  • یک رهبر به طور منظم جهت حفظ اتحاد در رهبری کسب وکار به رفتارهای اعضا نظارت دارد تا در صورت بروز مشکل راهنمایی یا تذکرهای لازم را ارائه نماید. بهتر است در رویارویی با مشکلات که برای آن ها چاره ای ندارید با رهبر سازمان مطرح کنید و راهکارهای دریافتی را عملی نمایید.
  • ساعاتی از زمان های استراحت خود در بین کار، با همکاران خود در سایر بخش ها بگذرانید. با این گفتگوها و دیدارها میتوان به صمیمیت و ارتباط مؤثر تر با سایر افراد در سازمان افزود.

  • رازدار دوستان خود در محیط کار باشید و راز دوران دوستی را هیچگاه در زمان خصومت فاش نکنید. به بیانی دیگر همه ی پل های پشت سر را در هنگام ناراحتی خراب نکنید، زیرا قطعا زمانی برای رویارویی و آشتی فرا خواهد رسید که نباید شرمنده ی طرف مقابل شوید.
  • و در کلام آخر؛ از اعضای تیم خود طبق قوانین اتحاد در رهبری کسب و کار، بخاطر همکاری های مثبت و سازنده تشکر نمایید. مدیران سازمان ها گاه از این روش رهبری در ترویج و افزایش عملکرد مثبت میان پرسنل استفاده می کنند. همه می دانیم بصورت طبیعی، انسان تمایل به دیده شدن دارد و با قدر دانی انرژی و شوق بیشتری برای بهتر عمل کردن خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما