با این نکات همایش های رهبری کسب و کار را موفقیت آمیز برگزار کنید

همایش های رهبری کسب و کار

رهبری کسب و کار


برگزاری همایش های رهبری کسب و کار همواره در هر زمینه ای برای انواع مشاغل وجود داشته است. مخاطبان این همایش ها ممکن است بصورت خصوصی دعوت شوند و یا با فراخوان عمومی علاقمند به شرکت در همایش شده باشند. دستاوردهایی که در این نوع همایش ها برای رهبری کسب و کار به ارمغان می آید ارزش بسیار والایی خواهد داشت.

همایش های رهبری را می توان با مناسبت های خاص و رویدادهای جدید همگام کرد تا بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد و ذهن مخاطب را به خود درگیر کند. ممکن است در ابتدای امر برگزاری همایش های رهبری امری دشوار و شاید هزینه بردار بنظر می رسد، اما در بازخورد نتایج، زمان و هزینه ای که صرف نموده اید، بسیار ناچیز خواهند بود. در طی برگزاری همایش های رهبری کسب و کار، مشکلاتی متوجه مجری یا مجریان و برگزار کنندگان همایش است که باید آن ها را شناسایی کرد تا موجب بروز خطا یا اشتباهی در اجرا نشود. اگر می خواهید همایش های رهبری را به بهترین شکل برگزار کنید توصیه می کنیم در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

انتخاب بهترین تاریخ برای برگزاری همایش های رهبری

  • بهتر است در انتخاب تاریخ برگزاری همایش های رهبری دقت لازم را داشته باشید تا با دیگر همایش های مهم هم زمان نشود. از اتفاقات تاریخی، مناسبت ها و فعالیت های اقتصادی روز می توان به عنوان تعیین تاریخ همایش های رهبری استفاده نمایید. به عنوان مثال طی بحران های مالی، یک کشور دچار آسیب شده و این روزها بسیاری از کسب و کارها رو به افول و ورشکستگی هستند. با اجرای همایش های رهبری کسب و کار می توان راه کارهایی را ارائه نمود تا موجب موفقیت سازمان ها شود و تحولات اساسی را برای رهبران کسب و کارها ایجاد نماید. قطعا در آینده مراجعین خصوصی از میان شرکت کنندگان همایش های رهبری خود خواهید داشت.

آخر هفته ها و ایام تعطیل زمان خوبی برای برگزاری همایش های رهبری نخواهد بود. ایام تعطیل زمان مناسبی برای تفریح و فرار از دغدغه های روزانه است که افراد به طبیعت گردی و یا تفریحات یک روزه می پردازند که فرصت شرکت در همایش را نخواهند یافت. همچنین در صورتی که همایش به صورت اختصاصی برگزار می شود باید با هماهنگی شرکت کنندگان، بهترین تاریخ برگزاری همایش تعیین نمایید.

 

  • همایش های رهبری جوی متفاوت از جشن های ترفیع کارمندان و یا رشد کسب و کارها دارد. ممکن است شناختی از افرادی که در همایش های رهبری شرکت می کنند نداشته باشید و این افراد صرفا برای رسیدن به آگاهی و کسب مهارت در همایش رهبری شرکت کرده باشند. تشویق پرسنل و ترفیع رتبه ی افراد هیچ جذابیتی برای آن ها نخواهد داشت.
  • در انتخاب تجهیزات برگزاری همایش های رهبری، حرفه ای عمل کنید، ظروف بهداشتی و مناسب تهیه نمایید، سرو به روش اصولی و استاندارد انجام شد و پذیرایی با مواد مرغوب و باکیفیت صورت پذیرد. در غیر اینصورت حتی اگر برگزاری همایش با موفقیت انجام شده باشد، عدم کیفیت پذیرایی ممکن است منتهی به دریافت نمره منفی از طرف شرکت کنندگان باشد.
مطالب بیشتر  تفاوت بین مدیریت و رهبری کسب و کار

(رهبران به خوبی از دلایل موفقیت یک رهبر در سازمان باخبر هستند. اینک که در همایش کسب و کار قصد دارید تا روش های کلیدی رهبری را به آن ها ارائه دهید، شایسته نخواهد بود اعضای تیم با شیوه های درست پذیرایی همایش های رهبری آشنایی نداشته باشند.)

  • می توانید بخشی از برگزاری همایش را به مطرح کردن سوالاتی از جانب شرکت کنندگان اختصاص دهید. با این روش پس از ارائه ی نکات کلیدی، افراد بهتر می دانند نیازشان برای موفقیت در سطوح مختلف کسب و کار چیست؟ بهتر است این مرحله را به ساعات پایانی مراسم محول کنید که مخاطب را تا اخرین لحظه برای رسیدن به پرسش و پاسخ در مراسم حفظ نمایید. جواب هایی که به سوالات همایش های رهبری کسب و کار داده می شود کوتاه و خلاصه باشند و از پرداختن به جزئیات خودداری نمایید، با این روش افراد را برای مراجعه ی بعدی جهت گرفتن پاسخ جامع تر، ترقیب خواهید کرد. یک کوزه گر هیچگاه فوت و فن کوزه گری را به رایگان نمی فروشد و برای تجربه و دانش خود ارزش قائل است.

(در صورتی که  به صورت اختصاصی و با پرداخت هزینه از جانب مخاطبان برگزار شود، ارائه ی تمامی نکات به صورت کامل الزامی است.)

  • دعوتنامه های شکیل و اختصاصی برای هر یک از مدعوین ارسال نمایید. نام افراد در متن دعوتنامه با اشاره به سمت و رتبه ی سازمانی، برای افراد بسیار قابل توجه خواهد بود. با این روش، مخاطبان به اهمیت و دقتی که برای پست سازمانی ایشان داشته اید پی خواهند برند و شرکت در همایش را با کمال میل می پذیرند.
  • موضوعات همایش رهبری را به موارد بیشتر و گسترده تر بسط ندهید. صحبت و توضیحات زیاد باعث می شود موضوع مورد نظر از دایره ی برگزاری همایش دور افتد و عدم جذابیت سخنرانی را در مخاطب ایجاد نماید (کم گوی و گزیده گوی چون دُر).
  • مکانی که برای برگزاری همایش های رهبری در نظر گرفته می شود:
  1. تهویه مناسب داشته باشد.
  2. وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب در محیط تعبیه شده باشد.
  3. صندلی های استاندارد و انعطاف پذیر را برای برگزاری همایش استفاده نمایید.
  4. ترتیبی برای نشستن رهبران با توجه به رده های سازمانی در نظر بگیرید. رهبران رده بالا و مدیران ارشد بهتر در جایگاه VIP یا ردیف اول همایش حضور یابند.
مطالب بیشتر  ویژگی ها و مزیت‌های مهم رهبری مشارکتی کسب و کار

  • با روی گشاده و اعتماد به نفس کافی همایش را برگزار نمایید. استفاده از جملات طنز آمیز و صمیمانه در میان صحبت ها هیچ مانعی ندارد. این جملات برای لحظاتی کوچک، فضای برگزاری همایش را به جوی شاد و مهیج تبدیل خواهد کرد که از زمختی و خشکی دور خواهید شد.
  • در هنگام سخنرانی نگاه خود را به همه ی ردیف ها معطوف کنید و حتی همایش را با پرسش سوالاتی از میان شرکت کنندگان به چالش بکشید تا با نظرات و واکنش های متفاوت بیشتر آشنا شوید. بخش پرسش و پاسخ در تمام دوره ها همواره برای شرکت کنندگان از محبوبیت خاصی برخوردار است.
  • بجای استفاده از نام رهبران موفق سایر کشورها می توان نام رهبران برتر ایرانی یا رهبران موفق حاضر در همایش را مطرح نمایید. در صورتی که بعضی مخاطبان در همایش های رهبری قبلیتان، شرکت کرده و نتایج مثبت دریافت نموده اند، می توان زمان کوتاهی را به اعلان رضایت و صحبت های ایشان اختصاص داد.

  • از تجهیزات صوتی و تصویری در برگزاری همایش ها استفاده نمایید تا سخنرانی را تأثیرگذارتر و مهیج تر نمایند. به طور کلی با استفاده از عناصر سمعی و بصری بهتر می توان به انتقال مفاهیم و احساسات پرداخت. قبل از برگزاری همایش دستگاه ها را بررسی نمایید تا در زمان اجرا دچار قطعی و خرابی نشوند و از سطح کیفی همایش نکاهند.
  • بازه ی زمانی را که برای برگزاری همایش های رهبری در نظر گرفته اید را رعایت کنید. بهتر است مدت اجرای همایش را به زمان طولانی ­تر و یا کوتاه­تر تبدیل نکنید. دقت داشته باشید افرادی که در همایش شرکت می کنند رهبران کسب و کارهای مختلف هستند که قطعا با زمان بندی و برنامه ریزی در مراسم شرکت کرده­اند. طولانی شدن زمان همایش ممکن است باعث ایجاد خسارت برای ایشان شود و عدم دریافت نمره ی عالی را در پی خواهد داشت.

با به کارگیری نکات کلیدی برگزاری همایش های رهبری قطعا بهترین اجرا، را خواهید داشت. کافیست به شرایط تسط کامل و شناخت جامع از موضوعات مورد نظر داشته باشید. مواردی که به آن ها پرداختیم نتیجه ی سالها تجربه و مطالعه است که اینک با افتخار در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما