با 10 نکته مهم در آموزش بهبود فردی، زندگی خود را متحول کنید

با 10 نکته مهم در آموزش بهبود فردی، زندگی خود را متحول کنید

با 10 نکته مهم در آموزش بهبود فردی


وجود چالش، مشکلات اقتصادی و شخصی در زندگی باعث به وجود آمدن تنش و استرس می شود. کسب مهارت در زندگی شخصی و حرفه ای همواره به شما کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را در زمان مناسب داشته باشید. می توان با استفاده از آموزش بهبود فردی به توانمندی های خود پی برد و از آن ها در توسعه ی فردی استفاده کرد. آموزش بهبود فردی باعث افزایش سطح اعتماد به نفس، بهبود جایگاه اجتماعی و رشد کسب و کار خواهد شد.

در آموزش بهبود فردی چه چیزهایی خواهید آموخت

هر فردی برای رشد و پیشرفت در امورات روزمره خود ضرورت دارد تا آموزش بهبود فردی را بگذراند. با این آموزش ها مواردی از قبیل: مدیریت زمان، آموزش مذاکره موفق، کسب مهارت های مختلف، توانمند کردن افراد و بهبود وضعیت زندگی هستند. همچنین می توان با این آموزش ها به تمدد اعصاب، خواب راحت، افزایش اعتماد به نفس و درمان افسردگی کمک شایانی نمود.

1- افزایش عزت نفس

در آموزش مدیریت زمان خواهید دانست چطور از زمان های خود بهترین استفاده را نمایید. مدیریت زمان در آموزش بهبود فردی هنر نه گفتن را به شما خواهد آموخت و در پی آن عزت نفس خود را افزایش دهید. با افزایش عزت نفس خواهید دانست چه زمان وقت خود را به خواسته های دیگران صرف کنید و چه زمان “نه” بگویید. ضعف در نه گفتن باعث می شود بسیاری از زمان های مفید خود را صرف راضی نگهداشتن سایرین نمایید. با صرف زمان مفید خود برای افراد، کارایی مثبتتان کاهش خواهد یافت و این سیر نزولی سبب افت انرژی و ایجاد اضطراب خواهد شد. مدیریت زمان بندی در آموزش بهبود فردی یکی از مهم ترین بخش های آموزش است.

 

2- میل به کمالات مطلق

افرادی که آموزش بهبود فردی را گذرانده باشند، هر کاری را به بهترین نحو احسنت انجام می دهند. با سپردن کارها به افراد کمال گرا، بهترین خروجی و نتایج را دریافت خواهید کرد.

 

3- اولویت بندی کارها

آموزش بهبود فردی در مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد تا برای کارهای روزمره ی خود زمان های مناسب را در نظر بگیرید. طی این زمان ها خود را موظف خواهید نمود تا کارها به درستی مدیریت و اجرا نمایید. در نتیجه روز کاری مفید، بدون هدر رفتن زمان، توأم با حس رضایت از گذراندن بهترین لحظات را خواهید داشت.

 

4- افزایش سطح اعتماد به نفس با آموزش بهبود فردی

بهبود فردی، به شکوفایی مهارت ها و تقویت آن پرداخته و شما را توانمند می سازد. توانمندی و مهارت انجام کارها، به بهترین شکل ممکن باعث می شود خود را مستحق موفقیت های بیشتر بدانید. برای رسیدن به موفقیت های بزرگ نر قدم بردارید و از مواجه با شکست ترسی نداشته باشید. افزایش سطح اعتماد به نفس در آموزش بهبود فردی یکی از شاخص ترین ویژگی های افراد خواهد شد.

مطالب بیشتر  6 راهکار مؤثر برای ارتقای کیفیت زندگی به کمک بهبود و توسعه فردی

 

5- بهبود جایگاه اجتماعی با آموزش بهبود فردی

چگونه آموزش بهبود فردی سبب بهبود جایگاه فردی می شود؟ هنگامی که برای زمان خود ارزش قائل شوید و در انجام وظایف تلاش کنید، افراد بیشتری در جامعه جذب شما خواهند شد. اشتیاق برای همنشینی با افراد کمالگرا، همواره در انسان ها وجود دارد. در نظر بگیرید با آموزش بهبود فردی به سطح با کیفیتی از زندگی و حرفه ی خود در جامعه رسیده اید. با افزایش سطح کیفی زندگی شخصی و کاری می توانید جایگاه جدید خود در جامعه را به دست آورید و هویتی برجسته برای خود ایجاد نمایید.

 

6- مقابله با استرس، تنش و کم خوابی با آموزش بهبود فردی

به جرات می توان گفت آموزش بهبود فردی، مشاور و دوستی برایتان خواهد بود که شما را در تمام لحظات زندگی یاری می کند. پیشرفت تکنولوژی و تنوع تولیدات در بازارهای امروز در افراد تنوع طلبی و میل به آرزوهای بزرگ را ایجاد می کند. ضعف اقتصادی و عدم مدیریت مالی قوی باعث می شود توقعات زیادی از خود داشته باشید بدون آنکه بتوانید به آن ها برسید. این نیازها، پیوسته افکار شما را به خود مشغول می کنند و باعث ایجاد درگیری ذهنی می شوند. به دنبال آن ایجاد استرس باعث کم خوابی می شود که حتما باید آن را کنترل نمایید. بهبود و توسعه فردی به شما کمک خواهد کرد تا افکار مزاحم را دور بریزید و ذهن را متمرکز اهداف کنید. تمرکز ذهن باعث می شود سطح توقع از خود را ایده آل نمایید، واقع بین باشید سپس تصمیم گیری کنید.

 

7- با آموزش بهبود فردی کارایی مغز را افزایش دهید

مغز انسان یکی از پدیده های شگفتی است که در بدن وجود دارد. تحلیل داده، خلاقیت، یادگیری، شناسایی استعدادها و غیره را می توان با شناخت توانایی های آن، بکار انداخت. بسیاری از افراد از استعدادهای ذاتی و یا استثنایی خود بی خبرند. بهبود فردی به این افراد خواهد آموخت تا خودِ واقعی را بهتر بشناسید. می توانید با زمان بندی مناسب، ورزش، انجام بازی های فکری و تغذیه مناسب به بهبود عملکرد مغز کمک کرد. هنگامی که ورزش و انواع سرگرمی را چاشنی زندگی خود نمایید، خواهید دید مشکلات چندان هم بزرگ نبودند بلکه خودمان کوچک فکر می کردیم.

مطالب بیشتر  روش های کلیدی یادگیری و بهبود فردی

 

8- ایجاد عادت های مثبت با آموزش بهبود فردی

لیستی از عادات مثبت و منفی خود تهیه نماییدو به مدت 40 روز روی آن تمرکز نمایید. ذهن انسان 40 روز یک کار را پیوسته انجام دهد به مرور به آن عادت خواهد کرد. ممکن است در ابتدا سختی کار شما را از انجام این برنامه باز دارد و در میانه راه متوقف شوید. تنها پافشاری و پایداری است که می تواند کار را آسان کند تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید. سعی کنید طی این 40 روز خصوصیات بد را از خود دور کنید و آن ها را انجام ندهید. در مقابل عادات مثبت را تقویت و بیشتر نمایید. جایگزینی اخلاق مثبت با منفی شما را به انسانی پر انرژی و سرزنده تبدیل خواهد کرد.

9- تاثیر مستقیم آموزش بهبود فردی در زندگی شخصی افراد

  1. ارتباط زناشویی موفق
  2. تبدیل به پدر یا مادری نمونه
  3. فرد خلاق و مبتکر در کسب و کار
  4. ایجاد روحیه و اعتماد به نفس
  5. افزایش سطح عزت نفس
  6. تقویت خصوصیات مثبت و ایجاد آرامش

 

10- با آموزش بهبود فردی به کسب و کار خود رونق بخشید

با تمام آنچه در بالا ذکر شد، در نظر بگیرید، حال شما فردی کمالگرا هستید که از زمان خود به خوبی استفاده می نماید. می توانید با مهارت هایی که کسب نموده اید، کارها را با بهترین بازخورد انجام دهید و این امر سبب ایجاد انرژی در شما خواهد شد. مدیران سازمان های موفق، برنامه بهبود و توسعه ی فردی را در زندگی خود پیاده سازی می کنند. این افراد از شکست ها حراسی ندارند و بر اهداف خود در سختی ها پافشاری می کنند. به دست آوردن هیچ موفقیتی اتفاقی و ساده نیست، مگر اینکه در راه سختی های کار را به جان بخرید. آموزش بهبود فردی از شما فردی توانمند می سازد که شرایط کاری و زندگی خود را در هر صورت مدیریت نمایید.

در لحظه بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایید و از روبرو شدن با بحران واهمه ای نداشته باشید. شایان ذکر است، روحیه ی مدیر مجموعه بر روی همه افراد تاثیر مستقیم دارد و قطعا می توان با عملکرد مثبت، گام های بزرگ در کسب و کار برداشت. ایمان و اعتماد پرسنل به مدیر سازمان، به کارآیی آن ها می افزاید تا با انگیزه و شوق بیشتری فعالیت کنند. به خاطر داشته باشید، علت موفقیت یا شکست در هر زمینه ای، خود شما هستید نه اشخاص دیگر. آموزش بهبود فردی، شما را در شناخت منِ جدید یاری می نماید تا واقعیت زندگی خود را بیشتر و بهتر بشناسید.

4 دیدگاه ها

  • نکات خوب و مفیدی نوشته شده بود. مقالاتی که خوندم پراکندگی زیاد داشتن. اما این مقاله چکیده ای از همه بود که اطلاعات جامعی رو ارائه داد. ممنونم

    • سلام ضمن سپاس از لطفتان، مطمئنا نظرات دوستان خوبی مثل شما، ما را به ادامه راه، دلگرم می کند

  • اتفاقا من همین مشکل رو داشتم! نه گفتن برام عذاب بود! خیلی جاها مجبور بودم از احساسات و علایقم بگذرم…با مطالعه مطالب مفید شما و کتاب‌هایی که دانشگاه کسب‌وکار برای بالا بردن عزت نفس معرفی کرده بود خداروشکر خیلی بهتر شدم البته هنوزم جای کار دارم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما