دو روش کمک کوچینگ به هر رهبر کسب و کار

دو روش کمک کوچینگ به هر رهبر کسب و کار

کوچینگ کسب و کار


کوچینگ رهبری یکی از شاخه های مربوط به حرفه کوچینگ است. به کوچینگ رهبری، کوچینگ اجرایی و کوچینگ کسب و کار هم گفته می‌شود. کوچینگ رهبری درباره رشد دادن توانایی فرد برای اجرا گذاشتن و رسیدن به چشم‌انداز است.

معمولا کوچینگ، با رهبران و در درون سازمانها به عنوان ابزاری بسیار با ارزش برای توسعه افراد و مشاغل به کار برده می شود.

بر اساس آمار انستیتوی مربیگری، بیش از 70٪ افرادی که خدمات کوچینگ  دریافت می کنند؛ در بهبود عملکرد شغلی ، روابط و مهارتهای ارتباطی موثرتر پیشرفت کرده اند.

بر اساس این  گزارش 86٪ از شركتها فکر می كنند كه بیشتر از مبلغ سرمایه گذاری خود در زمینه کوچینگ را بازگشت داشته اند.

بنا بر مطالعات انستیتو کوچینگ، کوچینگ در کاهش اهمال کاری مؤثر است.  تحقیقات تجربی روز افزون این موضوع را تقویت می کند که کوچینگ شغلی  واقعاً دستیابی به هدف را تسهیل می کند.

 

در یک مطالعه موردی جالب جدید که در ژورنال بین المللی کلیک کنید  منتشر شده است ، سالی بانیول دقیقاً توضیح می دهد که چگونه مربیگری از توسعه رهبران زن به ویژه ، در یک سازمان جهانی حمایت می کند.

 

بانیول  با روشن کردن این نکته در کوچینگ این پیش فرض را که گاهی اوقات کوچینگ را به عنوان یک  کار مرموز به نظر می آمد، تغییر داد.

این تحقیق نشان می دهد که چگونه مراجعین کوچینگ فرد به فرد و  گروهی را تجربه کرده اند. بانیول، تغییرات فردی را که مراجعین تجربه کرده اند به دو بخش تقسیم می کند:

 

  • تغییرات شخصی مراجعین که شامل موارد زیر است:

 

1 خودآگاهی:

اکثر رهبران گزارش کرده اند که افزایش در سطح خودآگاهی دارند. آنها همچنین گزارش کردند که احساس بهتری در درک خود و خودپنداره خود دارند.  همچنین احساس کردند که بینش بیشتری در مورد نحوه تأثیرگذاری بر دیگران دارند.

 

2  اعتماد به نفس:

رهبران همچنین از افزایش اعتماد به نفس خبر دادند. این همراه با کاهش افکار و عقاید خود محدود کننده بود.

خود رهبری – رهبران گزارش دادند كه با رشد خود ، دانش و اعتماد به نفس آنها نیز افزایش می یابد ، و آگاهی خود را در مورد خود رهبری افزایش داده اند.

به عقیده آنها، روند کوچینگ نحوه رهبری خود و انتظاراتی را که از خودشان دارند از درون، مشخص کرده است.

برای برخی از شرکت کنندگان انتظارات غیرواقعی کشف شد. آنها از طریق کوچینگ آنها توانستند توانایی خود را برای رهبری خود با دلسوزی بیشتر و پذیرش خودشان پرورش دهند.

 

  • تغییرات در روابط بین فردی مراجعین که شامل موارد زیر است:

 

1 سبک رهبری:

کوچینگ به طور مستقیم بر نحوه تفکر رهبران در مورد رفتارهای رهبری خود تأثیر گذاشت. همچنین باعث  آگاهی آنها را از شیوه رهبری خود شده است.

این موضوع، به آنها فرصت می دهد تا در مورد آن فکر کنند و با توجه به رویکردشان به وظایف و اهداف ، به پیشرفت بیشترفکر کنند.

 

2 رابطه با مدیر مستقیم:

کوچینگ به مراجعین  کمک می کند تا به بررسی روابط فعلی خود با مدیر مستقیم خود بپردازند که فواید بسیاری برای این مراجعین داشت.

برخی دیگر از مراجعان مواردی را شناسایی کردند که در باره آن رضایت ندارند و تصمیم به تغییر آن گرفتند.

برای برخی دیگر از مراجعین، کوچینگ باعث شد مواردی را که نسبت به آن رضایت دارند کشف کنند و کمک کرد تا ارزشهای این موارد را به خوبی درک و قدر دانی کنند.

 

3 رابطه تعارض آمیز:

بسیاری از رهبران زن در این مطالعه رابطه خود را با درگیری جالب دیدند و کوچینگ به آنها این امکان را داد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

برخی از رهبران از تعارض نداشتند و برخی دیگر احساس می کردند که این تعارض ها جای نگرانی دارد، و نیاز به یادگیری بیشتر دارند.

در طول کوچینگ ، بسیاری از مراجعین متوجه شدند که تعارض چیزی است که از آن پرهیز می کردند. کوچینگ به آنها امکان داد تا باورهای منفی پیرامون تعارض را کشف کنند ، تعارضات را به چالش بکشند و در نهایت آن را تغییر دهند.

 

4 رابطه با قدرت:

مطالعه موردی نشان داد كه برخی از رهبران زن مفهوم قدرت را رد كرده و نسبت به آن احساسات كاملاً منفی داشتند.

کوچینگ در  تغییر در بینش و درک مراجع  از قدرت و نحوه استفاده از آن موثر بود. در طی دوره مربیگری ، برخی از دیدگاه ها و تفکرات به سمت تلقی از قدرت به عنوان یک نیروی مثبت و سازنده تغییر پیدا کرد. این موضوع باعث تقویت  قدرت و اعتماد به نفس برخی از مراجعین شد.

 

رابطه با زندگی شخصی – فضای کوچینگ به رهبران این فرصت را می داد تا در مورد تعادل کار -زندگی و مسئولیت های خود ، به ویژه در مورد خانواده ، به بررسی و تأمل بپردازند.

 

کوچینگ به برخی رهبران در ایجاد ارتباط با بخش هایی از زندگی خود در خارج از کار کمک نمود. کوچینگ بدینوسیله از این طریق به مراجعین کمک می کند تا بینشی در مورد چگونگی ارتباط زندگی در زندگی خود داشته باشند.

البته تجربه همه از کوچینگ یکسان نخواهد بود ، با این حال ، این تحقیق روشنگر نشان می دهد که چگونه مربیگری می تواند به ویژه برای رهبران ارزشمند باشد. اگر شما یک رهبر یا شخصی هستید که در یک سازمان کار می کنید.

کوچینگ می تواند برای توسعه خودتان، سازمانتان و کارکنانتان  مفید باشد.

 

منبع

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما