با این نکات به بهبود عملکرد فردی خود در هر سطحی از زندگی بپردازید

با این نکات به بهبود عملکرد فردی خود در هر سطحی از زندگی بپردازید

بهبود عملکرد فردی خود در هر سطحی از زندگی


آیا تا بحال با اصطلاح بهبود عملکرد فردی مواجه شده اید؟ از دیدگاه بزرگان هدف انسان از زندگی، رشد و بهبود فردی است که هر روز باید سطح کیفیت زندگی ارتقاء یابد و در این زمینه منجر به بهتر شدن خود و دیگران شود. در حقیقت زمانی رشد جسمی و روحی اتفاق می افتد که نقاط ضعف شناسایی و برطرف شوند. این فرایند پایان ناپذیر در همه مراحل زندگی وجود دارد و قابلیت های افراد را گسترش می دهد و به نوعی سرمایه گذاری روی خود شخص محسوب می شود.

با برنامه ریزی و عملکرد مؤثر سعی کنید بهترین مدل در نوع خودتان باشید و هر روز نسبت به روز گذشته پیشرفت های بیشتری داشته باشید. موانع همیشه در سر راه وجود دارند و با قوه ی پشتکار و همت می توان آن ها را پشت سر گذاشت و با آمادگی بیشتر به استقبال آینده رفت.

 

بهبود عملکرد فردی شاه کلید موفقیت

با روش های بهبود فردی می توان در طی مدت زمان معین به اصلاح رفتارها و تقویت اخلاق شایسته پرداخت از جمله:

  1. غلبه بر خشم و عصبانیت
  2. ترک بی حوصلگی و تنبلی
  3. اصول صحیح معاشرت با افراد مختلف
  4. متعهد و مسئولیت پذیر بودن
  5. افزایش مهارت و اطلاعات فردی
  6. بینش مثبت و دید وسیع

 

بهترین روش آموختن بهبود عملکرد فردی

بهبود فردی حالات و روحیات، فعالیت های اجتماعی و اخلاق های فردی شما را رشد و گسترش می دهد. با بهبود فردی به راحتی دیدتان نسبت به دنیا و انسان های اطرافتان متفاوت خواهد شد و به آینده با امید بیشتری چشم خواهید دوخت. افرادی که با برنامه های بهبود و توسعه ی فردی به تغییر اوضاع می پردازند، افرادی دلسوز، مهربان، مؤدب و هدفمند هستند که هر لحظه در پی رشد و دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف زندگی خود هستند.

 

 

چطور رشد فردی را یاد بگیریم ؟

رشد فردی می‌تواند در تمام جنبه های زندگی به شما کمک کند. مثلا می‌ تواند نگرشتان نسبت به کار را تغییر دهد بنابراین، فرصت‌ های جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کند. می ‌تواند به رشد عاطفی و ذهنی شما و تبدیل شدن به فردی دلسوز و دوست‌ داشتنی کمک کند. هم چنین می‌تواند به شما کمک کند اشتباهات و عادات منفی خود را پیدا کنید و برای اصلاح و تغییر آن ‌ها اقدام نمایید.

 

گام اول در بهبود فردی

با خودتان صادق باشید و لیستی از نکات منفی اخلاقی که نیاز به تغییر دارند و نقاط قوت که باید توسعه یابند را تهیه کنید.

 

مطالب بیشتر  ۹ تفاوت میان کارمند و کارآفرین

گام دوم در بهبود فردی

برنامه ای دقیق برای اجرای تغییرات در زندگی فردی و اجتماعی خود بنویسید. افکار و ضمیر انسان در مقابل تغییرات از خود مقاومت نشان داده و به راحتی نمی توان با آن ها مقابله نمود. سعی کنید با استمرار و تکرار برنامه های بهبود فردی خود را تحت هر شرایطی موظف به انجام کارها نمایید و با افکار مقاومت کنننده و مزاحم مقابله کنید.

 

گام سوم بهبود فردی

در سر رسید زمان مشخص بررسی کنید چه میزان از برنامه ها با تغییرات موفق روبرو بوده اند و چه کارهایی مستلزم زمان بیشتری برای اعمال تغییرات هستند. این تغییرات در تمام زمینه های روحی، جسمی، اجتماعی و سایر حوزه ها قابل پیاده سازی است.

 

اجرای برنامه ی بهبود فردی برای چه کسانی توصیه می شود؟

بهبود فردی مختص به گروه، سازمان و افراد خاصی از جامعه نمی باشد. همه انسان ها برای رشد و بالندگی فردی زندگی می کنند و در هیچ مرحله ای نمی توان آن را متوقف کرد. انسان های موفق هر روز تلاش می کنند تا مهارت ها و دانش خود را افزایش دهند و سایر افراد به فکر تغییر رویه ی زندگی اجتماعی و حرفه ای خود هستند.

موارد مهم در رشد بهتر بهبود فردی

  • همیشه مطالعه کنید و اطلاعات خود را به روز نگهدارید.
  • به فراگیری یک زبان جدید بپردازید.
  • با ترس هایتان روبرو شوید.
  • سحرخیز باشید و ورزش صبحگاهی را از یاد نبرید.
  • نقاط کور و تاریک ذهنتان را شناسایی کنید.
  • اهداف بزرگ و جسورانه تعیین نمایید.

 

در راه اجرای برنامه ی بهبود فردی موارد زیر را به خاطر بسپارید

  • شاید بازخورد زیادی در ابتدای امر نداشته باشید، اما نا امید نشوید چرا که در حال برطرف کردن نقاط ضعف خود هستید. تا ضعف ها برطرف نشوند نقاط قوت نمی توانند خود نمایی کنند. در ادامه ی برنامه بهبود فردی خواهید دید که به نتایج غیرقابل باور حاصل شده و نتایج عالی بدست خواهند آمد.
  • دلسرد شدن در روند بهبود فردی ممنوع است و قبل از اینکه نشانه های موفقیت را در فعالیت های خود ببنید از کار دست نکشید. همواره موفقیت از آنِ افرادی است که دائم به خود انگیزه می دهند و برای رسیدن به اهداف راه های مختلف را بررسی می کنند.
  • رشد شخصی در ابتدا ساده به نظر می آید، اما ریزه کاری ها و غلبه بر مقاومت های ذهن کار بسیار دشواری است. با استمرار در اجرایی کردن برنامه های بهبود فردی رسیدن به تحولات جدید را پیشاپیش با دل و جان بپذیرید و آن ها را ممکن و عملی بدانید.
مطالب بیشتر  روش های کلیدی یادگیری و بهبود فردی

 

زندگی خود را به روزمرگی نگذرانید

زندگی هدیه و موهبتی بزرگ است که از جانب خداوند به انسان هدیه داده شده است. بسیاری از انسان ها قادر به درک معنای واقعی زندگی نیستند و ممکن است در طی مسیر، راه را اشتباه بروند. دست و پا زدن در مسائل و مشکلات بدون پیدا کردن راه حل، موجب نارضایتی روح و جسم می شود. در این زمینه متفاوت باشید و متفاوت از سایرین عمل کنید. از امروز تصمیم بگیرید خودتان را از رفتارهای بی ارزش و زندگی بی هدف نجات دهید و استعدادهای خود را شکوفا نمایید. این استعداد ها همیشه همراه شما بوده اند و منتظر جرقه ای در ذهنتان هستند تا شعله ور شوند.

نسبت به تغییر شرایط واکنش مثبت نشان دهید و هر تغییری را به فال نیک بگیرید و آن را دوست بدارید. موفقیت و قابلیت های افراد ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی آن ها دارد. هرگاه دچار مشکلی شدید که انرژی زیادی را از شما می گیرد حتما با والدین، دوست خوب، مشاور و یا همسرتان در موردش صحبت کنید. تا می توانید با افراد موفق معاشرت نمایید و تمرکزتان را معطوف به اهدافتان کنید. انسان مغناطیس جذب فراوانی است، پس بهتر است با نگرشی مثبت به آینده ای روشن فکر کنید تا هرآنچه از بهترین هاست را جذب زندگیتان نمایید.

  • اگر صدایی در ذهنتان دائم به شما می گوید: تو نمی توانی از عهده ی آن برآیی، خود را با کارهای مورد علاقه خود سرگرم کنید تا افکار مزاحم خاموش شوند.

 

با بهبود فردی انسان فوق العاده ای خواهید شد

  1. در هر لحظه شکرگزار خداوند خواهید بود.
  2. یک روز را به عنوان جشن هفتگی در نظر بگیرید.
  3. کارها را عالی انجام خواهید داد.
  4. متهعد و مسئولیت پذیر می شوید.
  5. منظم و برنامه ریز خواهید شد.
  6. در روابط زناشویی و زندگی اجتماعی بسیار دوست داشتنی می شوید.
  7. به زندگی سالم، تغذیه ی صحیح و ورزش روی خواهید آورد.
  8. مثبت اندیش خواهید شد و امید به زندگی را در افراد زنده خواهید کرد.
  9. هر روز دنبال فرصتی برای یادگیری چیز جدیدی هستید.

 

می بینید چقدر زیبا و دلچسب می توان زندگی کرد و زندگی را سرشار از آرامش و محبت خداوند نمود. خود را مشغول هر کار بیهوده ای نکنید و برای افکار و احساساتتان ارزش قائل شوید. تو فوق العاده ای و تنها زمانی می توانی به منِ دوست داشتنی دست یابی که به اوضاع زندگی خود سروسامان داده باشی. برایتان بهترین ها را آرزومندیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیسوالاتتماسارتباط با ما